Kui Facebook oleks riik, siis 1,35 miljardi kasutajaga hõivaks see maailma maade seas rahvastiku arvult teise koha. Kuigi populaarne suhtluskanal tegutseb vähemalt seni veel üksnes virtuaalmaailmas, on sel maailmamajandusele üüratu mõju, vahendab Reuters.
- Facebooki asutaja Mark Zuckerberg. Foto: EPA
Facebooki poolt konsultatsioonifirmalt Deloitte Touche tellitud värske uuringu järgi oli mullu sotsiaalmeedia kanali mõju maailmamajandusele 227 miljardit dollarit ja kanal aitas luua 4,5 miljonit töökohta.
Uuring võttis mõju kaardistamiseks arvesse ettevõtted, mis kasutavad Facebooki lehekülgi, samuti mobiilirakendused ja mängud, mida kasutajad kanali kaudu mängivad, ning mõõtis sellest tulenevat majandustegevust. Samuti võeti arvesse Facebooki loodud online-ühenduse teenused.
Näiteks kui firma reklaamib Facebooki kaudu, on osa müügitulust teenitud otseselt tänu suhtluskeskkonnale. Kui inimesed annetasid sel suvel 100 miljonit dollarit heategevusliku jää-ämbri väljakutse jaoks, oli just Facebooki videoreklaamid üheks oluliseks teguriks.
Ettevõtte tootmisjuhi Sheryl Sandbergi sõnul usuvad inimesed, et tehnoloogia loob töökohti tehnoloogiasektoris ja hävitab neid mujal, kuid uuringu järgi ei vasta see tõele. Ta toonitas, et Facebook aitab luua uusi väikefirmasid alates moeärist kuni fitnessini ja tõi näiteks grupi noori India naisi, kes alustasid Facebooki kaudu juuste aksessuaaride äri, ning ühe ameeriklanna, kes alustas läbi sotsiaalmeedia rõivaste müümist.
Uuring tuli välja ajal, mil mitmest väljakujunenud tööstusharust kostub kriitikat uute veebipõhiste idufirmade suhtes. Selliste nagu taksoteenuseid pakkuv Uber Technologies või majutuskohti vahendav Airbnb, sest need hiilivat mööda regulatsioonidest ja seadvat surve alla traditsioonilise takso- ja hotelliäri.
Seotud lood
Kuigi töötame selleks, et suurendada heaolu, luua kindlustunnet endale ja lähedastele, võib tööpinge heaolu ja suhteid kahjustama hakata, kirjutab Tallinna Ülikooli õppejõuarenduse ekspert Katrin Aava.
Enimloetud
3
Värbame ikka talenti, mitte sugu, vanust ja silmavärvi!
Hetkel kuum
Tagasi Äripäeva esilehele